Velosolex 3800 r.v. 1967
Ikonická značka francouzského motokola, na kterém se proháněl Louis de Funès ve filmu Četník ze Saint Tropez. Zajímavé a velmi jednoduché motorové přibližovadlo. Kolo stálo cca 20 let, bylo potřeba pročistit palivovou soustavu, repasovat zapalovací soustavu a zase jede jako drak. Jedná se o vývozní verzi do Itálie. Podle výrobního čísla rámu a motoru bylo motokolo vyrobeno koncem roku 1967. Zvažuji koupi dalších typů tohoto motokola. Aby jednomu nebylo smutno :-)
Jawa 50 typ 05 r.v. 1965
Pionýr prošel kompletním vyčištěním aby byl zachován co nejvíce původní stav. Došlo k výměně obou kol za typ z Jawa 555 a taktéž výměně motoru, jelikož předchozí majitel vyměnil motor za typ Jawa 20. Motor prošel nákladnou GO. Taktéž byly vyměněny silony v přední vidlici a byl proveden repas zadních tlumičů. Nyní zvývá namontovat větrný štít (tak jak ho měl původní majitel vlastní výrobou) a zpětné zrcátko. STK jsem úspěšně absolvoval v říjnu 2021.
Jawa 50 typ 223 Mustang r.v. 1979
Do rodinky Pionýrů přibyl nejmladší člen i když mu letos bude 40 let. Pionýrek byl po léta uložen ve sklepě a původní majitel se mi ozval, zda bych neměl zájem. Po prohlídce bylo hned jasno, odjedeme spolu. Pionýr je s TP a podařilo se mi i zachránit původní malou "malovanou" SPZ. Zatím je nepojízdný a vzhledem k již rozdělanému projektu ČZ 175/450 příjde na řadu až posléze. Zatím jsem pouze doscháněl některé díly - původní zadní světlo a přední vidlici.
ČZ 175/450-02 r.v. 1962 (2017 - doposud)
Motorku jsem koupil dalo by se říci od souseda, který bydlel na protějším kopci vesnice. Po jednom telefonátu jsem se během týdne u něj zastavil. Číza stála opřená pod stromem a já hned věděl z ní udělám opět krasavici jako z Mototechny. Zároveň jsem si dovezl domů tzv. "expediční stroj", jelikož jsem chtěl nějakou kývačku pro cestování po Evropě. Sice to není 250ka ale vím, že se i na stopětasedmě dá projet hezký kousek světa. Letos jsem se na ní chtěl podívat do Rakouska ale nyní již vím, že to bohužel nestihnu - takže budu muset ještě vyrazit na osvědčeném Royal Enfieldu.
Aktuality z renovace tohoto motocyklu najdete ZDE
Jawa 21 Pionýr (2017 - doposud)
Krásná 21ka, celkem bez kutilských úprav či tuningu. Původní modro/bílá barva, místy i původní zlaté linky. Po vyčištění nádrže od několikaletého benzínu a vyčištění karburátoru již jezdí. Zatím bylo nutno vyměnit jen spojkové lamely. Pionýrek je s TP, takže v budoucnu počítám s nějakou pořádnou vyjížďkou.
Jawa 550 "Pařez" r.v. 1956 (renovace 2016 - doposud)
Vzhledem k původnímu velmi zachovalému stavu nebudu u tohoto stroje provádět celkovou renovaci. Byla by to velká škoda - originál je prostě originál. Již nyní ale proběhly nejnutnější opravy - nové brzdové obložení, výměna karburátoru za původní levostranný, výměna gumových rukojetí řídítek a výměna palivového kohoutu za původní.
25.7.2017 dodáno tahélko pro levostanný karburátor.
Velorex 16/350, r.v. 1969 "Kája" (renovace 2011 - 2012)
Tato renovace byla moje srdeční záležitost. S úsměvem tvrdím, že mám celkem 3 děti, kluka, holku a Velorex v garáži. Renovace probíhala v letech 2011-2013 a tříkola byla zcela demontována do posledního šroubku. Jak jsem již uvedl na hlavní stánce tohoto webu - renovace spolykala stovky hodin práce i schánění původních dílů. Právě tehdy se ve mě zrodilo to pravé veteránistické nadšení. U velorexářů je zažita tradice na pojmenování stroje podle jména prvního majitele zapsaného v TP. V mém případě to byl důchodce Karel Fiala, tudíž doslal Velorex jméno "Kája". Informace z průběhu renovace se dozvíte ZDE
Pokud se rozhodnete skutečně ZACHRÁNIT SVOJI STAROU rád za vámi přijedu a po vzdájemné dohodě ji zakoupím za Vaši cenu.