Tatran S125

Tento skůtr jsem původně nikdy nechtěl ani jsem po něm nijak netoužil. Prostě se mi vzhledově nelíbil. Ale jak jezdím se synem po srazech, jednou mi tak povídá. Táto, kupme Tatrana, mě se ta motorka líbí. Tak jsem začal o něm i uvažovat. Jednoho dne projíždím inzeráty a narazím na tohoto tyrkysáče. Po zjištění, že se nachází jen o vesnici vedle bylo prakticky rozhodnuto. Ještě večer jsem tam zajel a hned ho koupil. Dle výrobního štítku v němčině se jedná o vývozní verzi. Měl zapečené pístní kroužky, dostal novou pístní sadu. Jakmile jsem se na něm poprvé projel, tak jsem se do něho úplně zamiloval. Je to neskutečně pohodlný skůtr, takový skoro bych řekl koráb. Aby z něj byla zcela jasná vývozní verze, tak jsem ho doplnit křídlovými podložkami pod zadní blinkry a namontoval zadní dělené červeno-oranžové světlo. Dále jsem dokoupil přední větrný štít, který chyběl. V létě 2024 jsem prošel STK a teď už jen sbírám najeté kilometry.

Jawa Pionýr 555

Tento typ Pionýra "Bonbón" je poslední, který mi chyběl do sbírky. Velmi zachovalý původní stav, méně obvyklá modrá barva. Po vyčištění nádrže plně pojizdný. Nájezd 3000 km, takže je vlastě teprve zajetý. I když má platné doklady i STK, moc jsem s ním zatím nenajel.

Velosolex 3800 r.v. 1967

Ikonická značka francouzského motokola, na kterém se proháněl Louis de Funès ve filmu Četník ze Saint Tropez. Zajímavé a velmi jednoduché motorové přibližovadlo. Kolo stálo cca 20 let, bylo potřeba pročistit palivovou soustavu, repasovat zapalovací soustavu a zase jede jako drak. Jedná se o vývozní verzi do Itálie. Podle výrobního čísla rámu a motoru bylo motokolo vyrobeno koncem roku 1967.  Zvažuji koupi dalších typů tohoto motokola.  Aby jednomu nebylo smutno :-)

Jawa 50 typ 05 r.v. 1965

Pionýr prošel kompletním vyčištěním aby byl zachován co nejvíce původní stav. Došlo k výměně obou kol za typ z Jawa 555 a taktéž výměně motoru, jelikož předchozí majitel vyměnil motor za typ Jawa 20. Motor prošel nákladnou GO. Taktéž byly vyměněny silony v přední vidlici a byl proveden repas zadních tlumičů. Nyní zvývá namontovat větrný štít (tak jak ho měl původní majitel vlastní výrobou) a zpětné zrcátko. STK jsem úspěšně absolvoval v říjnu 2021.

Jawa 50 typ 223 Mustang r.v. 1979

Do rodinky Pionýrů přibyl nejmladší člen i když mu letos bude 40 let. Pionýrek byl po léta uložen ve sklepě a původní majitel se mi ozval, zda bych neměl zájem. Po prohlídce bylo hned jasno, odjedeme spolu. Pionýr je s TP a podařilo se mi i zachránit původní malou "malovanou" SPZ. Zatím je nepojízdný a vzhledem k již rozdělanému projektu ČZ 175/450 příjde na řadu až posléze. Zatím jsem pouze doscháněl některé díly - původní zadní světlo a přední vidlici.

ČZ 175/450-02 r.v. 1962 (2017 - doposud)

Motorku jsem koupil dalo by se říci od souseda, který bydlel na protějším kopci vesnice. Po jednom telefonátu jsem se během týdne u něj zastavil. Číza stála opřená pod stromem a já hned věděl z ní udělám opět krasavici jako z Mototechny. Zároveň jsem si dovezl domů tzv. "expediční stroj", jelikož jsem chtěl nějakou kývačku pro cestování po Evropě. Sice to není 250ka ale vím, že se i na stopětasedmě dá projet hezký kousek světa. Letos jsem se na ní chtěl podívat do Rakouska ale nyní již vím, že to bohužel nestihnu - takže budu muset ještě vyrazit na osvědčeném Royal Enfieldu.

Aktuality z renovace tohoto motocyklu najdete ZDE

Jawa 21 Pionýr (2017 - doposud)

Krásná 21ka, celkem bez kutilských úprav či tuningu. Původní modro/bílá barva, místy i původní zlaté linky. Po vyčištění nádrže od několikaletého benzínu a vyčištění karburátoru již jezdí. Zatím bylo nutno vyměnit jen spojkové lamely. Pionýrek je s TP, takže v budoucnu počítám s nějakou  pořádnou vyjížďkou.

Jawa 550 "Pařez" r.v. 1956 (renovace 2016 - doposud)

Vzhledem k původnímu velmi zachovalému stavu nebudu u tohoto stroje provádět celkovou renovaci. Byla by to velká škoda - originál je prostě originál. Již nyní ale proběhly nejnutnější opravy - nové brzdové obložení, výměna karburátoru za původní levostranný, výměna gumových rukojetí řídítek a výměna palivového kohoutu za původní.

25.7.2017 dodáno tahélko pro levostanný karburátor.

Velorex 16/350, r.v. 1969 "Kája" (renovace 2011 - 2012)

Tato renovace byla moje srdeční záležitost. S úsměvem tvrdím, že mám celkem 3 děti, kluka, holku a Velorex v garáži. Renovace probíhala v letech 2011-2013 a tříkola byla zcela demontována do posledního šroubku. Jak jsem již uvedl na hlavní stánce tohoto webu - renovace spolykala stovky hodin práce i schánění původních dílů. Právě tehdy se ve mě zrodilo to pravé veteránistické nadšení. U velorexářů je zažita tradice na pojmenování stroje podle jména prvního majitele zapsaného v TP. V mém případě to byl důchodce Karel Fiala, tudíž doslal Velorex jméno "Kája".  Informace z průběhu renovace se dozvíte ZDE

 

 

 

 

Pokud se rozhodnete skutečně ZACHRÁNIT SVOJI STAROU rád za vámi přijedu a po vzdájemné dohodě ji zakoupím za Vaši cenu.