Jawa 50 typ 223 Mustang r.v. 1979

Do rodinky Pionýrů přibyl nejmladší člen i když mu letos bude 40 let. Pionýrek byl po léta uložen ve sklepě a původní majitel se mi ozval, zda bych neměl zájem. Po prohlídce bylo hned jasno, odjedeme spolu. Pionýr je s TP a podařilo se mi i zachránit původní malou "malovanou" SPZ. Zatím je nepojízdný a vzhledem k již rozdělanému projektu ČZ 175/450 příjde na řadu až posléze. Zatím jsem pouze doscháněl některé díly - původní zadní světlo a přední vidlici.

ČZ 175/450-02 r.v. 1962 (2017 - doposud)

Motorku jsem koupil dalo by se říci od souseda, který bydlel na protějším kopci vesnice. Po jednom telefonátu jsem se během týdne u něj zastavil. Číza stála opřená pod stromem a já hned věděl z ní udělám opět krasavici jako z Mototechny. Zároveň jsem si dovezl domů tzv. "expediční stroj", jelikož jsem chtěl nějakou kývačku pro cestování po Evropě. Sice to není 250ka ale vím, že se i na stopětasedmě dá projet hezký kousek světa. Letos jsem se na ní chtěl podívat do Rakouska ale nyní již vím, že to bohužel nestihnu - takže budu muset ještě vyrazit na osvědčeném Royal Enfieldu.

Aktuality z renovace tohoto motocyklu najdete ZDE

Jawa 21 Pionýr (2017 - doposud)

Krásná 21ka, celkem bez kutilských úprav či tuningu. Původní modro/bílá barva, místy i původní zlaté linky. Po vyčištění nádrže od několikaletého benzínu a vyčištění karburátoru již jezdí. Zatím bylo nutno vyměnit jen spojkové lamely. Pionýrek je s TP, takže v budoucnu počítám s nějakou  pořádnou vyjížďkou.

Jawa 550 "Pařez" r.v. 1956 (renovace 2016 - doposud)

Vzhledem k původnímu velmi zachovalému stavu nebudu u tohoto stroje provádět celkovou renovaci. Byla by to velká škoda - originál je prostě originál. Již nyní ale proběhly nejnutnější opravy - nové brzdové obložení, výměna karburátoru za původní levostranný, výměna gumových rukojetí řídítek a výměna palivového kohoutu za původní.

25.7.2017 dodáno tahélko pro levostanný karburátor.

Velorex 16/350, r.v. 1969 "Kája" (renovace 2011 - 2012)

Tato renovace byla moje srdeční záležitost. S úsměvem tvrdím, že mám celkem 3 děti, kluka, holku a Velorex v garáži. Renovace probíhala v letech 2011-2013 a tříkola byla zcela demontována do posledního šroubku. Jak jsem již uvedl na hlavní stánce tohoto webu - renovace spolykala stovky hodin práce i schánění původních dílů. Právě tehdy se ve mě zrodilo to pravé veteránistické nadšení. U velorexářů je zažita tradice na pojmenování stroje podle jména prvního majitele zapsaného v TP. V mém případě to byl důchodce Karel Fiala, tudíž doslal Velorex jméno "Kája".  Informace z průběhu renovace se dozvíte ZDE

 

 

 

 

Pokud se rozhodnete skutečně ZACHRÁNIT SVOJI STAROU rád za vámi přijedu a po vzdájemné dohodě ji zakoupím za Vaši cenu.